Pugem a l’Elefant!

L’ascenció al cim de l’Elefant o Roca de Sant Salvador al Massís de Montserrat és una clàssica que no et pots perdre, ja que sense necessitat de ser escaladors ens podem plantar fàcilment al capdamunt de l’agulla més alta de tota la regió i amb unes vistes espectaculars!

Mapa i track de la ruta

⚠ El track de la ruta és aproximada, ja que s’ha traçat manualment sobre el mapa ⚠

Hi ha diferents rutes possibles per acostar-nos fins als peus d’aquesta coneguda agulla, però la part final és comuna per totes. En aquesta ocasió us proposem una circular que comença prop de l’aparcament del monestir, i que puja força directe ja des del començament.
La primera part de la ruta puja per la Canal del Pou del Gat, un camí senzill però que ens farà posar les mans a la roca en diverses ocasions, preparant-nos per la grimpadeta fins al cim que tindrem a la part final del recorregut.

Fitxa tècnica

Ascenció a l'Elefant

Vols fer el cim de l'Elefant?

L'elefant a montserrat

Superada aquesta canal, anirem a parar al Camí de l’Arrel (GR-172), però el seguirem no més d’un minut, perquè de seguida trobarem l’entrada de la Canal Plana per seguir guanyant alçada fins a la carena de la Serra de les Llluernes, on de cop tindrem vistes cap a l’altre cantó del massís; a la dreta veurem entre d’altres el Cavall Bernat, El Montcau o Sant Jeroni al fons de tot, i davant nostre començarem a veure els gorros, encara una mica amagats per la roca objectiu del dia.

Vistes a l’Oest quan encarem la pujada a l’Elefant.

Seguirem el camí en direcció a la regió de Sant Salvador (sud) i en arribar al “coll” entre l’Elefant i la Prenyada deixarem el corriol que seguiem per agafar-ne un de menys evident que ja s’enfila cap al cim. Superarem una placa tombada amb l’ajut de les mans, anant a buscar l’últim tram vestit de vegetació abans de la part final.

En aquest punt seguirem cap a la dreta parant atenció, perquè és el pas més delicat de la ruta, ja que per anar a buscar una petita xemeneia / escletxa que ens conduïrà cap al cim, s’ha de superar un flanqueig mínimament exposat (ATENCIÓ). Ara si, passem l’escletxa i ja sóm al cim! Les vistes són inmillorables!!!

L'elefant a montserrat

La tornada cap al cotxe la farem pel cantó oposat, anant a buscar el monestir i passant pel camí dels Degotalls, fent d’aquesta manera la ruta circular. Al principi podrem veure l’ermita de Sant Salvador, encastada en una bauma de la mateixa agulla, més avall Sant Benet, i també unes bones vistes del monestir. Acabem de baixar per les Escales dels Pobres al Torrent de Santa Maria i anirem a petar de cop al mateix monestir. Només ens quedarà fer la volta pel mateix monestir, camí dels Degotalls i al cotxe!

Vista de la Regió de Sant Salvador, amb la Mòmia i la Momieta al centre i els Flautats a la dreta; l’Elefant tot i ser la roca més alta no es veu des d’aquest punt, perquè queda just darrere la Mòmia!

Vols fer el cim de l'Elefant?

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquesta web utiliza cookies propies y de tercers pel seu correcte funcionament i per finalitats analítiques. En clicar sobre el botó ’’mmm.... galetes!’’ Accepteu l’ús d’aquesta tecnologia i el processament de les vostres dades per aquests propòsits.    Veure política de cookies