Via ferrada Serra de les Canals

Si des de la població d’Oliana mires cap al nord, de seguida veus les parets verticals de la Serra de les Canals, i és justament per aquesta imponent roca, per on discorre la via ferrada que porta el mateix nom. És una via ferrada de nova construcció (2019), i juntament amb la seva veïna Roca Narieda podríem dir que vénen a substituïr la famosíssima però malauradament clausurada Regina de Peramola.

Fitxa tècnica

Serra de Les Canals

Vols fer la via ferrada Serra de Les Canals?

Via ferrada serra de les canals

Al mateix aparcament ens trobem un cartell informatiu, i des d’aquí fins a peu de via, podem dir que no trigarem gaire més de 10 minuts caminant i pràcticament sense desnivell. El camí tendeix sempre a l’esquerra i està perfectament fressat, per tant arribarem al començament de l’itinerari de seguida i sense cap problema.

La via té 2 trams completament diferenciats, i aquest primer es caracteritza perquè transcorre per una placa tombada i continuada farcida de grapes de dalt a baix amb el permís d’alguna cadena intermitja. Si volem anar a fer una via ferrada amb nens o amb algú que tot just s’inicia en aquest món i no té ganes de patir, aquesta és la seva mitja via, però no pas el segon tram!

La primera part es fa de pressa, i si anem per feina, en 20 minuts ja ens l’haurem ventilat! En aquest punt tenim dues opcions; continuar la via cap a l’esquerra o enllaçar cap a la dreta amb el camí equipat que baixa per la cresta des del final de la via ferrada i que ens condueix directament cap a l’aparcament, encara però amb grapes i cadenes per acabar de fer la jornada d’iniciació rodona.

Via ferrada serra de les canals

Si triem l’opció de seguir per la via, ens dirigirem cap a l’esquerra per un tram d’enllaç sense cable de vida. Ben aviat ens toparem amb l’inici de la segona part, i ara si que la cosa es posa més interessant! Un desplom considerable però molt ben equipat ens farà suar només d’entrada i ens posarà en situació del que ha de venir!

El recorregut de la via no és molt exigent física ni tècnicament tret d’algun punt concret, i a més a més està ben equipat, però el recorregut s’enfila molt vertical i el factor psicològic de l’alçada si que hi jugarà el seu paper. Al cap de poc ens trobem amb un pont de taulons prou llarg i amb una timba sota nostra que ja impressiona! a partir d’aquí, com hem comentat, la via serà ja força aèria fins al final.

Després del pont de taulons, un altre tram de grapes vertical i la via tendirà una mica més a l’esquerra, amb un tram intermig en el que flanquejarem amb l’ajuda d’unes cadenes i que ens durà a l’entrada d’un pont tibetà. Aquest més curt que l’anterior, però novament amb força alçada sota els peus.

Via ferrada serra de les canals

Un cop superat el pont ja poc ens quedarà per arribar al cim, però la cirereta final del recorregut la posarà un pas en horitzontal cap a la dreta i lleugerament desplomat que ens obligarà a tibar de braços! i… ara si, cim de la Serra de les Canals! Les vistes cap al nord no ens deixaran indiferents; reposem una mica mentre les gaudim i tocarà començar la baixada, que farem per la mateixa cresta, també equipada amb cable de vida.

Vista enrera cap al cim des d’on hem baixat. El camí es trobarà amb el que vé del primer tram i la baixada de nou cap al parquing no tindrà cap complicació.

Vols fer una via ferrada a Catalunya?

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquesta web utiliza cookies propies y de tercers pel seu correcte funcionament i per finalitats analítiques. En clicar sobre el botó ’’mmm.... galetes!’’ Accepteu l’ús d’aquesta tecnologia i el processament de les vostres dades per aquests propòsits.    Veure política de cookies